niedziela, 30 lipca 2017

Pieguski z orzechami - domowe ciasteczka

Pieguskami najbardziej zajadają się moi teściowie. Miałam kilka, wypróbowanych przepisów, ale w toku przeprowadzki gdzieś się zapodziały. Zaczęłam poszukiwania nowych, które przypominałyby mi poprzednie. I tak trafiłam na stronę Smaker.pl, a stamtąd wprost do przepisu Lulinki.
Trochę zmodyfikowałam pod siebie i tak oto wyszło mi ok. 50, okrągłych, chrupiących ciastek. Robi się je szybko ale długo trzeba czekać na upieczenie (ok. pół godziny). Nie są pracochłonne, ale na pewno czasochłonne, szczególnie, jeśli - jak ja - macie jedną blachę do piekarnika (tę standardową, z wyposażenia ;) ).

SKŁADNIKI

  • 250 g masła
  • 160 g cukru
  • 350 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g czekolady mlecznej
  • 45 g orzechów włoskich

1. W misie miksera umieszczamy miękkie masło i cukier puder. Ucieramy je na puszystą masę.

2. W oddzielnym naczyniu mieszamy ze sobą mąki i proszek do pieczenia.

3. Wsypujemy połowę mieszanki mąk i proszku do pieczenia do ubitego masła z cukrem i dodajemy jajko, miksujemy.

4. Wsypujemy drugą połowę mieszanki mąk i proszku do pieczenia oraz kolejne jajko i miksujemy do całkowitego połączenia się składników.

5. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni, pozostawiając blachę na zewnątrz.

6. Siekamy czekoladę i orzechy, dodajemy do misy miksera i mieszamy do połączenia się składników.

7. Na blasze układamy papier do pieczenia. 

8. Z powstałego ciasta lepimy niewielkie kulki, a następnie rozpłaszczamy je i przekładamy na papier do pieczenia, zachowują ok. półtora centymetra odstępu między kolejnymi ciastkami (u mnie zmieściło się 12 sztuk na raz) do wyczerpania masy.

9. Ciastka wkładamy do piekarnika na ok. 25 - 30 minut (do zarumienienia).

10. Po wyjęciu studzimy na kratce do pieczenia.

Smacznego :) 

1 komentarz:

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger