poniedziałek, 5 października 2015

Muffiny kokosowo - gruszkowe

 


Muffiny gruszkowo – kokosowe powstały z chęci wykorzystania otwartego mleka kokosowego i owoców, jakie miałam w domu: gruszek. Nie byłam pewna efektu ale… na ostatnim, hawajskim kinder party (o którym pisałam też w poście muffiny cytrynowo - kokosowe) zrobiłam je po raz kolejny. Smakowały wszystkim. Są wilgotne, puszyste, mają niespotykany, niecodzienny smak. Podobne wrażenie miałam w przypadku tarty z mango i kremem kokosowym, jednak mimo wszystko połączeniem 'naszych' owoców z kokosowymi składnikami wydaje mi się ciekawsze. Inspirację czerpałam ze strony kuchniaagaty.pl
Użyłam klasycznej formy do muffin i papierowych papilotek o standardowym rozmiarze. Z podanych proporcji wyszło ok. 20 muffinek. 

SKŁADNIKI
  • 260 g mąki pszennej
  • 65 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 250 g cukru brązowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 320 ml mleka kokosowego
  • jajko
  • 260 g gruszki pokrojonej w kostkę
  • 55 g wiórków kokosowych + 3 łyżki do posypania muffinek
1. Nastawiamy piekarnik na 190 ºC.
2. Przesiewamy mąki.
3. Kroimy gruszki w kostkę.
4. W jednej misce łączymy składniki suche tj. mąki, proszek do pieczenia, sól, cynamon i cukier.
5. W drugiej misce łączymy składniki mokre tj. mleko kokosowe i jajko.
6. Łączymy zawartość obu misek mieszając łyżką, następnie dodajemy pokrojoną gruszkę i wiórki kokosa. Szybko łączymy składniki.
7. Wylewamy ciasto do papilotek wypełniając je do ¾ wysokości.
8. Każdą muffinkę posypujemy wiórkami kokosowymi.
9. Wstawiamy muffiny do piekarnika i pieczemy ok. 20 minut. 

Smacznego!


2 komentarze:

  1. ślicznie wyglądają i na pewno jeszcze lepiej smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie mają w sobie to coś :) Dziękuję!

      Usuń

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger