sobota, 17 marca 2018

Czekoladowa wielkanocna babka

Co prawda Wielkanoc w tym roku będzie dość późno, ale i tak zbliża się wielkimi krokami. W związku z tym trwają u nas ‘treningi’ i próby. Decydujemy teraz, co pojawi się na świątecznym stole i czym będziemy się zajadać w szerszym, rodzinnym gronie. Na pierwszy ogień, dla wszystkich czekoladożerców poszła czekoladowa babka wielkanocna. Jest to typowa baba – sypka, intensywna w smaku, aromatyczna, zapraszająca zapachem na odległość. Zdecydowanie polecam! Przez nasza młodsza pociechę została okrzyknięta wulkanem. 
Przepis zaczerpnęłam ze strony mojegotowanie.pl post: Babka czekoladowa i wprowadziłam swoje modyfikacje. 

Użyłam metalowej formy do babek o średnicy 23 cm.


SKŁADNIKI
Ciasto
  • tabliczka gorzkiej czekolady (200 g)
  • łyżka kakao
  • 70 ml mleka
  • 150 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • 150 g cukru
  • 3 jajka
  • 250 g szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia


Dekoracja
  • 200 g czekolady
  • 50 ml mleka
  • garść orzechów (ulubionych) 



Ciasto
  1. Mleko wlewamy do rondelka, podgrzewamy na małym ogniu.
  2. Czekoladę łamiemy na kawałki i rozpuszczamy w mleku, pod koniec zdejmując garnek z kuchenki (żeby nie zważyć czekolady).
  3. Masło ucieramy na puch z cukrem.
  4. Nie przerywamy ucierania i dodajemy do masy po jednym jajku.
  5. Dodajemy masę czekoladową i krótko mieszamy lub miksujemy na trybie „minimum”.
  6. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni.
  7. Przesiewamy mąkę, dodajemy do niej proszek do pieczenia i kakao, dokładnie mieszamy.
  8. Składniki suche dodajemy do zrobionej wcześniej masy i mieszamy lub miksujemy na trybie „minimum” do połączenia się składników.
  9. Formę do babki smarujemy obficie masłem i wstawiamy do piekarnika na 35 – 45 minut.
  10. Po wyjęciu możemy od razu przełożyć ciasto na inną powierzchnię np. deskę do krojenia, żeby ją udekorować.
Dekorowanie

   11. Mleko podgrzewamy w rondelku, czekoladę łamiemy na kawałki i rozpuszczamy w     mleku pod koniec zdejmując garnek z kuchenki (żeby nie zważyć czekolady).


   12. Gotową masą dekorujemy babkę, ja zdecydowałam się posmarować całą.


   13. Siekamy orzechy i posypujemy krótko po rozsmarowaniu polewy czekoladowej.



Smacznego :) 


14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis, choć wydaje mi się, że strasznie dużo cukru...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru jest dużo bo mamy tylko gorzką czekoladę i kakako 🤗.

      Usuń
  2. Bosko wygląda. Uwielbiam wszystko co czekoladowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka na święta obowiązkowo 🙂 Takiej w swoim repertuarze jeszcze nie mam🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czekoladowe ciacha, zapisuję przepis do przetestowania, a wszystkim życzę smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukam właśnie ciekawego przepisu na babkę pod moją ulubioną formę :) Nie mam już czasów na testy, ale czekoladowa brzmi genialnie :) Pozdrawiam i wszystkie dobrego na święta!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z gorzką czekoladą bardzo lubię :-) Extra przepis :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger