sobota, 28 marca 2020

Proste ciasto czekoladowe z czekolad


Wiosna zaczyna się w pełni, a ja ciągle słucham o cieście czekoladowym, zamiast o lekkich owocowych wypiekach. No cóż, trudno. Muszę jeszcze na chwilę odłożyć ananasa na bok i wziąć się za czekoladowe pyszności - to ciasta, które robię chyba najczęściej. Mam czekolady w domu? No to w zasadzie mam wszystko, co potrzebne, żeby zrobić to ciasto. Szukasz czegoś bez czekolady z kakao - może murzynekjednomiskowe ciasto albo muffinki?
Przepis na podstawie receptury na ciasto czekoladowe z Kwestii Smaku.
Wszystkie składniki mogą mieć dowolną temperaturę poza jajkami - te musimy ogrzać w ciepłej (nie gorącej!) wodzie. 
Użyłam klasycznej tortownicy z zapinaną obręczą o średnicy 21 cm z dnem wyłożonym papierem do pieczenia. Boki posmarowałam tłuszczem. 

ZOBACZ INNE CZEKOLADOWE SMAKOŁYKI Z KAKAOZ CZEKOLADĄ BIAŁĄZ CZEKOLADĄ GORZKĄZ CZEKOLADĄ MLECZNĄ.


SKŁADNIKI

CIASTO
  • 90 g margaryny (lub masła) 
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 50 g czekolady mlecznej
  • 130 ml mleka (u mnie sojowe waniliowe)
  • 2 jajka
  • 150 g cukru
  • 150 g mąki tortowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia

POLEWA
  • 30 g margaryny (lub masła)
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 50 g czekolady białej

1. Jajka umieszczamy w małej misce z ciepłą (nie gorącą wodą).
2. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia (spód), a boki smarujemy tłuszczem (np. margaryną czy masłem).
3. Do rondelka wrzucamy margarynę i czekolady. Na małym ogniu podgrzewamy i mieszamy cały czas aż do połączenia się składników.
4. Nastawiamy piekarnik góra - dół na 175 st.
5. Odstawiamy masę czekoladową z palnika i dodajemy mleko. Mieszamy do połączenia się składników.
6. Do misy miksera wbijamy jajka, dodajemy cukier i ubijamy na gładką, puszystą masę.
7. Do osobnej miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy.
8. Mączną mieszankę dodajemy do ubitych jajek po łyżce i cały czas miksujemy na niewysokich obrotach.
9. Do połączonych składników dodajemy czekoladową, przestudzoną masę i miksujemy tylko do do momentu połączenia się składników.
10. Ciasto przelewamy do przygotowanej wcześniej formy i wstawiamy do piekarnika na ok. 40 minut. Ciasto jest gotowe wtedy, kiedy przechodzi test suchego patyczka.
11. Ciasto studzimy najpierw przy uchylonych drzwiczkach piekarnika, później po odpięciu obręczy na papierze do pieczenia, może być na kratce.
12. Studząc ciasto robimy polewę. Margarynę, i czekolady umieszczamy w rondelku i podgrzewamy na wolnym ogniu.
13. Cały czas mieszamy, aż do połączenia się składników.
14. Polewamy ciasto i czekamy aż zastygnie (chociaż trochę ;) ).

Smacznego!






6 komentarzy:

  1. Ciasta z czekoladą uwielbiam. Choć żądło je robię. W najbliższym czasie wykorzystam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. W bardzo podobnym przepisie wykorzystuję moje czekolady z krwiodawstwa 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis przygarniam, tylko mam obawy, czy będę potrafiła oprzeć się więcej niż jednemu kawałkowi takiej pysznej czekoladowej smakowitości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie. U mnie jest dosłownie chwilę.

      Usuń

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger