wtorek, 29 grudnia 2015

Choinka makowa z ciastem francuskim



Na choinkę z ciasta francuskiego trafiłam na stronie mojewypieki.com poszukując czegoś dla starszej pociechy na klasową wigilię. Ot taki makowiec - inaczej. W tym roku dominować miały choinki, padło więc na drożdżowe bułeczki w ich kształcie i na poniższy przepis. Choinkę wycinałam wespół z dziećmi, dlatego jest nieco krzywa ale nadal bardzo ładna. Użyłam gotowej masy makowej Bakalland i mam wrażenie, że jej konsystencja w połączeniu z białkiem nie była taka, jak należy tj. była zbyt rzadka. Następnym razem z pewnością zrobię swoją własną, a Wam już teraz polecam to rozwiązanie. Choinki nie miałam szansy próbować, ale taką okazję mieli moi (prawie) teściowie i oczywiście ‘zamawiający’. Poza tym z resztek ciasta i masy makowej porobiłam ruloniki, które zostały spałaszowane (również przeze mnie) w chwilę moment po wyciagnięciu z piekarnika. Były pyszne!
W oryginalnym przepisie ciasto francuskie ma większe wymiary i ma być na maśle, ja użyłam tego, które do domu przyniósł niemąż ze sklepu, było standardowe – mniejsze i niekoniecznie na maśle ;)  Użyłam stolnicy silikonowej, na której położyłam papier do pieczenia. Na nim później na tacce z piekarnika piekłam choinkę. Jeśli choinkę będziecie wycinać na zwykłej stolnicy posypcie ją mąką.

Zobacz też inne, moje propozycje na Boże Narodzenie :)
Zobacz inne moje makowce :) 

SKŁADNIKI

  • 2 płaty ciasta francuskiego (w temperaturze pokojowej),
  • około 150 g gotowej masy makowej (najlepiej z domowego przepisu), 
  • 1 białko, 
  • suszona żurawina, kandyzowane wiśnie, płatki migdałów,  cukier puder (i inne do dekorowania np. rodzynki, lukier, orzechy etc.)

DODATKOWO

  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką wody, do posmarowania ciasta

1. Nastawiamy piekarnik na 200 st. C.
2. Wycinamy w każdym płacie ciasta francuskiego dwa, takie same trójkąty równoramienne (po dłuższym boku).
3. Ubijamy białko na sztywną pianę i mieszamy z masą makową.
4. Pierwszy z trójkątów układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy go masą makową.
5. Przykrywamy posmarowany płat drugim trójkątem i prostopadle do dłuższych boków nacinamy dwie warstwy ciasta tworząc gałęzie naszej choinki i pieniek.
6. Gałązki choinki z wyczuciem skręcamy wokół własnej osi. Sklejamy jest na końcach ściskając ciasto.
7. Tak przygotowane ciasto smarujemy jajkiem roztrzepanym z wodą i dekorujemy dowolnie.
8. Wstawiamy do piekarnika na ok. 15 minut, aż ciasto się zarumieni.
9. Wyjmujemy, studzimy na tyle, żeby nie parzyło w palce i możemy podawać.

Smacznego!

!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger