piątek, 24 lipca 2015

Muffiny pączkowe - pączki muffinowe :)



Przepis zaczerpnęłam ze strony www.mojewypieki.pl (Muffiny jak pączki) przy okazji przygotowań do tegorocznego tłustego czwartku. Finalnie zdecydowałam się zrobić co innego ale wydruk pozostał. Jak to zwykle bywa, dziełem przypadku natknęłam się na przepis muffinkowych pączków wczoraj i spontanicznie zdecydowałam się je upiec.
Podobno smakiem zbliżone są do pączków angielskich, jednak mi przypominają raczej ciasteczka korzenne. Muffinkowe pączki przywodzą mi na myśl smaki charakterystyczne dla świąt Bożego Narodzenia. Są miękkie, wilgotne i aromatyczne. Z podanej ilości składników wyszło mi 12 muffinek tradycyjnych (przekrój ok. 6-6,5cm) i dwie w kształcie serduszka. Myślę, że mogą dobrze smakować również z dodatkiem ekstraktu (lub aromatu) waniliowego albo pomarańczowego. Na pewno w przyszłości spróbuję.
„Pączki” piekłam w klasycznej formie na muffiny z użyciem papilotek, dlatego też moja wersja nie wygląda jak tradycyjny pączek, bardziej jak muffinka :)
 

SKŁADNIKI
CIASTO

  • 280 g mąki pszennej 
  • 170 g cukru 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • ½ łyżeczki soli 
  • ½ łyżeczki gałki muszkatołowej 
  • ½ łyżeczki cynamonu 
  • 90 ml oleju 
  • 210 ml mleka 
  • 1 jajko

DODATKOWO

  • 60 g roztopionego masła 
  • 55 g drobnego cukru (użyłam trzech rodzajów: brązowego, białego i cukru-pudru)   
  • 1 łyżka cynamonu (połączyłam z cukrem brązowym)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

  1. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni. 
  2. W jednym naczyniu mieszamy wszystkie suche składniki, przesiewając zawczasu mąkę. 
  3. W osobnym naczyniu roztrzepujemy jajko, dodajemy resztę mokrych składników i mieszamy. 
  4. Łączymy obydwie masy przy użyciu widelca. 
  5. Powstałą masą napełniamy formę do muffinek do ok. ¾ wysokości. 
  6. Pieczemy przez ok. 25 minut. 
  7. Po wyjęciu odstawiamy do przestygnięcia na kratkę, a następnie obtaczamy najpierw w roztopionym maśle, następnie w cukrze. Ja obtoczyłam w trzech rodzajów cukrów ale muffiny są na tyle słodkie, że następnym razem ograniczę się do obsypania ich jedynie cukrem pudrem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger