wtorek, 15 marca 2016

Muffinki z CocaColą I



Poszukując czegoś bezmlecznego i bez kakao natrafiłam na muffiny ze strony MojeWypieki.com (Muffinki z Coca-Colą) z lubianym przez większość gazowanym, słodkim i przy okazji podobno ;) niezdrowym napojem. Pomyślałam, że to świetna rekompensata dla małego smakosza, który niestety jest alergikiem, za brak kakao – chyba się nie myliłam. Muszę szczerze przyznać, że CocaCola gości u nas dość często, inne składniki również były pod ręką i z drobnymi modyfikacjami powstały muffinki z CocaColą i to w dwóch nieco różnych od siebie wersjach. Poniższa jest bezpieczna dla uczulonych na mleko i kakao, które zastąpiłam karobem, zaś występujący w zastępstwie mleka gazowany napój, przy okazji cudownie ‘napuszył’ ciasto. Nie do końca dawałam wiarę w ponadprzeciętny smak muffinek ale muszę przyznać, że wyszły wyśmienite także w II wersji ;)
Wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej. Z podanych proporcji wyszło mi ok. 14 muffinek o wymiarach 3,5 cm x 7 cm. 


SKŁADNIKI

  • 200 g mąki pszennej np. tortowej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 4 łyżki karobu 
  • 160 g ciemnego cukru demerara 
  • 150 ml napoju gazowanego typu Coca - Cola 
  • 100 ml oleju słonecznikowego 
  • 2 jajka

1. Nastawiamy piekarnik na 190 st. C.  
2. Mąkę i proszek do pieczenia przesiewamy do miski.
3. Dodajemy 4 łyżki karobu i cukru, delikatnie mieszamy.
4. W oddzielnym naczyniu roztrzepujemy jajka.
5. Dodajemy do jajek colę oraz olej, mieszamy do połączenia się składników.
6. Łączymy składniki suche z mokrymi kilkoma, szybkimi ruchami.
7. Formę do muffinek wykładamy papierowymi papilotkami, następnie napełniamy je ciastem do ¾ wysokości.
8. Pieczemy przez 25 – 30 minut do tzw. suchego patyczka.
9. Po wyjęciu studzimy na kratce do studzenia. 

Smacznego  :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger