środa, 23 września 2015

Tort confetti



Długo zastanawiałam się nad tym jaki tort przyszykować na ostatnie – 6 - urodziny młodszej pociechy obchodzone w przedszkolu. Na początku myślałam o czymś czekoladowym ale syn kręcił nosem na każdą, kolejną propozycję. Aż w końcu znalazłam ideał: ku radości tak dziecka, jak i swojej. Tort Confetti zapożyczyłam ze strony mojewypieki.com.  Zmodyfikowałam nieco proporcje i dekoracje – wykorzystałam opłatek spożywczy z Minionkiem, udało mi się też kupić posypkę, która jest dostępna w Polsce i nadaje się do użycia. Niestety zdjęcia przekrojowego nie miałam okazji zrobić. Został zjedzony ze smakiem, w całości, a do domu wróciło tylko pudełko. Duuuuży udział w wykonaniu miał mój niemąż – dziękuję Pawle :)
Użyłam silikonowej tortownicy o średnicy 24 cm, składniki na krem były mocno schłodzone, składniki na ciasto w temperaturze pokojowej. 

SKŁADNIKI
NA 1 BLAT, NALEŻY UPIEC 3
  • 130 g masła
  • 0,5 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 3 jajka
  • 130 g mąki tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
  • tęczowa posypka cukrowa ~ 45g (Belbake z Lidla)
KREM
  • 500 g serka mascarpone
  • 250 ml śmietany kremówki 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • sok wyciśnięty z połowy cytryny

Ciasto
1. Nastawiamy piekarnik na 170ºC.
2. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i odstawiamy.
3. Do misy miksera wkładamy masło, następnie cukier i ucieramy do otrzymania jasnej, puszystej konsystencji.
4. Do mieszanki dodajemy po kolei jajka, mieszając (miksując) przez chwilę masę po każdym z nich.
5. Dodajemy sok z cytryny, miksujemy. W przypadku zwarzenia się masy nie należy się przejmować.
6. Do misy miksera dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszamy składniki szpatułką do połączenia się składników.
7. Do masy dosypujemy posypkę cukrową i krótko mieszamy, tak żeby posypka nie zaczęła barwić ciasta.
8. Formę – jeśli nie jest silikonowa - smarujemy masłem, a następnie wykładamy papierem do pieczenia.
9. Do formy wylewamy ciasto i wyrównujemy. Wkładamy masę do piekarnika  i pieczemy ok. 30 minut do tzw. suchego patyczka.
10. Wyjmujemy, studzimy w formie, następnie studzimy blat na kratce. Tak samo przygotowujemy 2 pozostałe blaty. 

Krem
11. W misie miksera umieszczamy śmietanę kremówkę, serek mascarpone i ubijamy aż do otrzymania gęstego kremu.
12. Pod koniec ubijania do masy dodajemy przesiany cukier puder oraz sok z cytryny. 

Wykonanie
13. Przygotowujemy paterę. Układamy na niej na przemian blat ciasta (jako pierwszy) i warstwę kremu.
14. Po ustawieniu ostatniego blatu wierzch i boki smarujemy kremem.
15. Wykonujemy dekorację – posypujemy posypką lub nakładamy opłatek, który delikatnie wyrównujemy łyżką stołową.

SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger