wtorek, 13 października 2015

Czekoladowa chmurka, ciasto duch - Halloween i nie tylko :)




Czekoladowa chmurka - u nas ciasto duch -, to kolejny przepis Nigelli, po który sięgnęłam w związku z czekoladą. Tym razem byłam bardzo zadowolona, dzieci zresztą też. Z okazji halloween naszą chmurkę ozdobił duszek, jednak można je obsypać swobodnie albo w dowolny, inny wzorek. Na halloween były u nas też paluchy wiedźmy :) Uważam, że może się sprawdzić nawet w roli tortu. Dzięki dekoracji można z niego zrobić ozdobę dziecięcego przyjęcia i wieczory wśród dorosłych. Ciasto fajnie się przegryzło po spędzeniu kilku godzin w lodówce i było bardzo aromatyczne. Zamiast skórki z pomarańczy można dodać łyżeczkę ekstraktu lub aromatu pomarańczowego. Do masy „chmurkowej” dodałam trochę serka mascarpone, zrezygnowałam z likieru. Użyłam formy 24cm. 
Zobacz też inne moje propozycje na halloween :)

SKŁADNIKI

Ciasto
  • 250 g gorzkiej czekolady
  • 125g masła
  • 6 jajek
  • 175g cukru
  • starta skórka z pomarańczy (opcjonalnie)
  Chmurka
  • 450 ml śmietany
  • 50g serka mascarpone
  • opakowanie cukru wanilinowego

Ciasto:
1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
2. Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia (chyba, że mamy silikonową).
3. Czekoladę rozpuszczamy z masłem w kąpieli wodnej i odstawiamy do przestudzenia.
4. 2 całe jajka i 4 żółtka ubijamy z 75 g cukru aż do osiągnięcia puszystej masy.
5. Dodajemy do niej rozpuszczoną czekoladę.
6. Miksujemy dalej na najniższych obrotach i dodajemy skórkę z pomarańczy.
7. W oddzielnym naczyniu ubijamy 4 białka na sztywną pianę. Dodajemy cukier (100 g).
8. Białkową pianę dodajemy małymi porcjami do masy czekoladowej i delikatnie mieszamy.
9. Boki tortownicy (chyba, że jest silikonowa) smarujemy masłem.
10. Ciasto wylewamy do formy i pieczemy 40 – 50 minut aż do popękania.
11. Po wyjęciu ciasta zapewne się zapadnie – to normalne :)
Chmurka:
12. Śmietanę ubijamy z serkiem mascarpone na sztywno. Dodajemy cukier wanilinowy.
13. Powstałą masę wyłożymy na wystudzone ciasto. Z papieru wycinamy szablon (u nas z duchem) i posypujemy obficie kakao (ciemnym).

Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Dzwoneczek w kuchni , Blogger